8 november 2014

Mijn teken- en schilderessentials


Hoi! 

Ik ben dol op tekenen en schilderen. Naast een gewoon grijs potlood en een gum gebruik ik meerdere verschillende producten om mijn gedachten vorm te geven. Kijk mee naar wat ik allemaal gebruik tijdens mijn creatieve uitspattingen!



















Pastelkrijt - Van Eyck (te koop bij de Action)

Pastelkrijt vind ik een echte musthave voor de creatieveling! Je kan er prachtige kleuroverlopen mee maken of juist subtiel een kleurtje vervagen. Ik vind dit ook fantastisch als ik een face chart (zo'n gezicht op papier waarop je make-up aanbrengt om te oefenen) maak. Dan vervaag ik een klein beetje roze als blush, of zwart voor een smokey eye. Deze van Van Eyck kunnen nogal korrelig zijn, maar na even blazen is dat zo weg!


Pastelpotlood - Derwent (te koop bij verschillende winkels)

Terwijl ik Youtubefilmpjes bekeek van mensen die de meest mooie tekeningen maken, vroeg ik me af wat hun geheim is. Na even uitvogelen kwam ik erachter: pastelpotlood! Dit is dus eigenlijk pastelkrijt maar dan in potloodvorm. Ik vind het stiekem véél fijner werken dan de krijtjes, omdat je dit 'vaster' is. Ook gebruik ik een speciale puntenslijper. De mijne komen van Derwent, maar je hebt meerdere merken! Prijzig zijn ze wel, ik betaalde €2,10 per potlood. 


Acrylverf - Van Dijck (te koop bij de Action)

Deze verf gebruik ik vaak, omdat de kleuren zo intens zijn. Ik kocht de mijne bij de Action, en dit is echt werkelijk waar topkwaliteit. Je hebt ongeveer 10 kleuren in het assortiment, maar meer heb je ook niet nodig. Je kan er prima mee mengen of wat dan ook! Ik heb alle kleuren en ik ben er zeer tevreden mee!


Kwasten - Van Eyck (te koop bij de Action)

Deze kwasten komen -wederom- van de Action, maar zijn ook heel fijn! Ze hebben zachte haartjes en zijn erg fijn voor aquarelverf. Je koopt ze in een set met nog een andere soort kwasten erbij, maar van die ben ik minder gecharmeerd. Deze kwasten zijn allemaal verschillend qua vorm en lengte, en variëren van redelijk dik tot héél dun. 


Aquarelverf - merk onbekend

Met dit soort verf kan je zulke prachtige schilderen creëren! Het is lang niet zo intens als acrylverf, en daarom loop je hiermee minder risico. Je mengt de verf met water om een mooi effect te krijgen, en als je het niet mooi vindt, kan je het zo weer oververven! Ik ben hier zeker ook een groot fan van!

Ik ga dus niet voor luxe merken, maar juist voor budget! Overigens zou ik het geld ook niet hebben om voor dure spullen te gaan, maar zo zie je maar weer dat goedkoop niet altijd slecht hoeft te zijn! Ik heb nog een aantal producten op mijn wishlist staan, zoals een paar kleuren ecoline, een set met verschillende kleuren pastelpotloden en porseleinverf. 

Misschien deel ik nog wel eens in een artikel een aantal tekeningen en schilderen die ik gemaakt heb met de producten die ik jullie heb laten zien!
Houd jij van tekenen en schilderen? Zo ja, welke producten vind jij het fijnst?

x Suus

1 opmerking:

  1. Jaaa! Ik heb echt téveel producten en ik heb het al té lang niet gedaan. Daar moet verandering in komen! Ik wil ook wel eens wat met ecoline gaan doen, lijkt me best leuk!

    BeantwoordenVerwijderen