7 november 2014

Playlist #1

Hoi!

Mijn muzieksmaak schijnt nogal anders te zijn dan wat een groot deel van mijn leeftijdsgenoten luistert. En nee, ik luister niet naar heavy metal, rock of weet ik wat.
Ik ga jullie vandaag over 3 nummers vertellen waarnaar ik momenteel luister!



Dirty Paws - Of Monsters and Men

Oud nummer (2011), maar oh zo mooi. Deze IJslandse band heeft één cd op zijn naam staan: My Head is an Animal. Prachtige plaat. Het liefst deel ik het hele album met jullie, maar deze vind ik wel de mooiste. Het is het eerste nummer op de cd, en gelijk de beste!


The Boxer - Mumford & Sons

Dit nummer is een cover, het origineel is van Simon & Garfunkel. Ik heb hun versie even geluisterd, maar ik ben zo veel meer fan van deze. Mumford & Sons is een Britse band onder leiding van Marcus Mumford. Zijn stem is warm en veelzijdig. Hun gitaren klinken als één van de mooiste die ik ooit hoorde en al hun nummers vind ik geweldig. Dit album - Babel - is hun tweede, de eerste is Sigh no More.


Fly - Ludovico Einaudi

Ja ja, ik als pianoliefhebber speel maar wat graag zijn stukken. Ze zijn makkelijk en mooi, maar als Einaudi himself ze speelt zijn ze betoverend. Dit nummer is de soundtrack van de Franse film Intouchables. Ik wilde dit nummer delen, omdat ik van pianomuziek ontzettend rustig kan worden en het mij ook goed helpt tijdens het leren!

Mij moet je niet naar top 40-hitjes laten luisteren. Nee, niks voor mij! Ik luister liever naar indie of folk, zoals Of Monster and Men, of Mumford & Sons. Ik kan nog wel tig van leuke bands opnoemen, maar dat voor een volgende keer!

Naar wat voor muziek luister jij graag?

x Suus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten